Globalni rast inflacije prouzrokovao je brojne probleme tržištu osiguranja, a kako bi isplata štete i dalje bila adekvatna i pravovremena osiguravajuće kuće u Srpskoj primorane su da ukinu povlastice osiguranicima zbog čega sada za registraciju automobila u prosjeku moraju izdvojiti oko 50 KM više.
Predsjednik Upravnog odbora “Euros osiguranja” Siniša Kurteš pojašnjava da su osiguravajuća društva na taj korak bila primorana budući da je inflacija, koja je doživjela neslućene razmjere, dovela do ogromnog poskupljenja vozila, rezervnih dijelova automobila, kao i rasta cijene rada i odštetnih zahtjeva.
- Proizvođačka inflacija trenutno je 30 odsto i ako se ovako nastavi postoji velika mogućnost da osiguravajuća društva dođu u situaciju da ne mogu adekvatno isplatiti štetu. Takođe, naš primarni cilj jeste zaštita osiguranika, a da bi isti mogli ispuniti i kako bismo izbjegli buduće rizike Udruženje društava za osiguranje RS jednoglasno se usaglasilo da u potpunosti poštuje premijski sistem - kazao je Kurteš.
Direktor prodaje u “Aura osiguranju” Anđelko Ateljević pojasnio je da poštovanje premijskog sistema ne znači poskupljenje osiguranja vozila, već isključivo ukidanje određenih boniteta kojima su osiguravajuće kuće u proteklom periodu često pribjegavale sa ciljem privlačenja klijenata.
- Cijena registracije i osiguranja vozila nije poskupjela ni fening, samo ukidamo povoljnosti koje su sve osiguravajuće kuće davale vozačima. Kod nekih društava su to, na primjer, bili bonovi za gorivo, drugi su nudili besplatno šlepovanje automobila u slučaju nezgode, treći pak besplatan tehnički pregled. Budući da tih boniteta više nema vozači će u prosjeku morati izdvojiti oko 50 maraka više - rekao je Ateljević, svjestan da je svaki dodatni namet na budžet građana otežavajuća okolnost ali da će uštede po osnovu tih boniteta u trenutnim okolnostima osiguravajućim društvima obezbijediti sigurnost u radu i zaštitu prava klijenata koja u osiguravajućim društvima ostvaruju.
Naveo je da kada su u pitanju popusti predviđeni za savjesne vozače (bobus/malus sistem) oni i dalje ostaju i zagarantovani su zakonom.
Ateljević naglašava da je cijena osiguranja vozila u Srpskoj deset odsto niža u startu u odnosu na FBiH, te da osiguravajuće kuće prihod ostvaruju samo po osnovu premija, dok ostala izdvajanja za registraciju idu u državnu kasu.
- Imajući u vidu da su naši prihodi ostali na istom nivou a rashodni znatno uvećani, dogovor koji smo postigli jeste jedini način da održimo balans u poslovanju, to jest da svako društvo ostane na tržištu, zadrži radnike i servisira štete - podvukao je Ateljević.
Predsjednik Skupštine Udruženja društava za osiguranje Bojan Popović dodao je da je isplata štete povećana u znatnom obimu.
- Prostora za povlastice, poklone zaista više nema. Štete su u prosjeku porasle za oko 35 odsto na nivou tržišta osiguranja u odnosu na lani, s tim da imamo najave da će u narednim mjesecima doći do dodatnog poskupljenja rezervnih dijelova. To je ogroman udar i mi smo morali reagovati kako bismo zaštitili osiguranike ali i svoje radnike - kazao je Popović i dodao da sektor osiguranja u RS zapošljava oko 1.500 radnika kojima su plate u posljednjih godinu dana povećane za oko 15 odsto sa daljom tendencijom rasta.
Troškovi
Anđelko Ateljević kaže da je radni sat u servisu za popravku vozila sa 45 KM porastao na 85. Dodao je da je farbanje blatobrana ranije koštalo 150 KM, a sada duplo.